Vevve Jäderlund
Yoga World
Annons
Annons
Everyday YogaMindsetTala Ohm YogaYoga med Vevve

Vem vill du vara, hur vill du reagera? Nytt avsnitt!

Denna vecka får ni en guidad meditation från min onlinecoachning, då en förkylning tagit min röst. Ni kommer höra vad jag menar inledningsvis.
Temat för meditationen är en kommande händelse, positiv eller negativ. Du får reflektera över dina känslor kopplade till den, och hinna stanna upp i hur du skulle vilja reagera om du kunde vara fullt närvarande.

Du hittar avsnittet här
Du kan också lyssna på det på Spotify eller i iTunes

21 oktober, 2019 | BLI FÖRST ATT KOMMENTERA!
Everyday YogaMindsetTala Ohm YogaYogaYoga med Vevve

Nytt avsnitt uppe: Inre Urkraft

Börja veckan med att vända fokus inåt, och skapa kontakt din kärna.
Din källa.
Din Inre Urkraft.
I veckans “Monday Mindset” berättar jag lite om vad den inre urkraften betyder för mig, och så får du en guidad meditation som sätter tonen för dagen och veckan. Du kan såklart göra den flera gånger 😉

Du hittar avsnittet här
Du kan också lyssna på det på Spotify eller i iTunes

14 oktober, 2019 | BLI FÖRST ATT KOMMENTERA!
Everyday YogaMindsetTala Ohm YogaVisionboard

NY PODCAST! Kalibrera din inre kompass

Nu ligger min nya podd äntligen LIVE!
Den heter “Kalibrera din inre kompass – podden som inspirerar och konkretiserar hur leva ett innerligare liv”

Tanken är att jag kommer prata om personlig utveckling, andlighet och livskvalitét. På måndagar kommer ett “Monday Mindset”-avsnitt. Ett kortare avsnitt i form av ett mantra, reflektionsövning eller guidad meditation som du kan ta med dig under veckan.
På torsdagar kan det komma ett längre avsnitt, där jag pratar om ett ämne eller intervjuar en gäst. Måndagar är alltså alltid garanterade, torsdagar är mer flexibla.

Redan nu ligger en teaser uppe så gå in och lyssna på det SAMT prenumerera så du inte missar framtida avsnitt.
Podden finns på Spotify och i iTunes – så du kan välja vart du vill lyssna på den.

Kalibrera din inre kompass på Spotify

Kalibrera din inre kompass på iTunes

Hoppas ni hänger med, att ni gillar den och vill vara med på den här resan!

10 oktober, 2019 | BLI FÖRST ATT KOMMENTERA!
Everyday YogaTala Ohm YogaYogaYoga med VevveYogalärarutbildning

Yin, för att hitta in (yinutbildning)

Oj, okej.
Jag ska försöka samla helgens intryck och förmedla dem i ord.

I helgen var det dags för första omgången av min och Elins yinyogautbildning (grund). Jag har känt Elin i… ingen aning, flera år. Kanske fem? Kanske sju? och den kvinnan fortsätter ständigt beröra mig i hjärteroten med sitt enorma hjärta och sin sjuka humor.
Utöver det är hon en fenomenal instruktör, lärare och utbildare. Så när tanken kom till mig att jag ville ta fram en yinyogautbildning var det självklart att teama ihop mig med Elin. (tack och lov tyckte hon att det lät som en bra idé och hoppade på min plan 😉 ) Det var Elin som lockade in mig på yinyoga och hennes klasser lämnar mig alltid med en starkare kontakt med mitt inre. Det går inte att förklara, det måste upplevas.

Det finns flera yinutbildningar i Sverige (bland annat Johanna Alvins fantastiska för er som vill ta del av hennes magi), vi kände att de gör sin grej super, och vi kan komplettera med det vi erbjuder.
Både jag och Elin kommer från gruppträningsbranchen, har stort intresse för kroppen i rörelse och hur anpassa träning efter varje individs behov.
Vi ville skapa en utbildning som lär ut grunderna i yinyoga (meridianer, element, positioner), men också skapar mer förståelse för vad som händer med kroppen. Är yinyoga det enda sättet att påverka fascia (psst, spoiler NEJ det är det verkligen inte) Vad händer med lederna när vi stannar länge i en form? Hur påverkas skelettet av yinyoga? och det där med stress? kan vi påverka nervsystemet positivt med yinyoga?

Och i torsdags var det då dags att presentera det vi arbetat på i månader. Vi hade begränsat den här omgångens deltagarantal så att vi skulle få en liten grupp. Det är lättare att se hur materialet landar, hinna följa upp alla och så blir det mindre nervigt för oss som håller i det jue.

Vi kunde inte handplockat en bättre grupp. Sex nyfikna, aktiva, ifrågasättande och yinsugna själar var med oss och gjorde den här helgen helt magisk.
Tack Elin för att du vill ge dig ut på det här äventyret med mig.
Och tack till er fantastiska själar som litade på oss, och låter oss vara en del av er resa.

Nästa yinyogautbildning är 19:e – 22:a mars 2020 i Stockholm.
Läs mer om upplägget och hur du anmäler dig här.

15 september, 2019 | BLI FÖRST ATT KOMMENTERA!
Everyday YogaTala Ohm YogaYoga

Min yogarutin för korta och långa morgnar

Den senaste månaden har jag börjat mina morgnar med LIVE-sänd morgonmeditation på Instagram. Det är så härligt att få dela det, att få interagera med er. Det är också skönt när det är slut, så jag kan återgå till min egna rutin. Eller ja, mer omforma den. Hitta den morgonrutin som passar mig just nu. Som funkar med mitt livsschema, och som får mitt inre att vibrera.

Det kluriga är liksom att få till den där rutinen.
Då handlar det om att se till ens egna liv, förutsättningar och behov. Ge dig själv utrymme och möjlighet att faktiskt följa din morgonrutin. 90 minuter varje dag oavsett vad som sker är liksom inte görbart.
En del får mer gjort på kvällen. Jag, som ni kanske vet, är en hardcore morgonperson. Får jag till min yoga, meditation och långsamma start är det som att resten av dagen levlar upp 5 nivåer. Det blir sådan stor skillnad på ork, fokus och motivation.
Hur vet jag det? För att jag har testat mig fram och hittat det som funkar för mig. Tyvärr finns ingen standardlösning, inget garanterat facit som passar alla. Du måste börja med något och se om det funkar för dig. Om inte får du prova något nytt. Om det funkar – rocka på det!

Vissa morgnar har jag all tid i världen, andra ska jag snabbt iväg. Det påverkar såklart vad jag gör.
Vad jag just nu prioriterar är reflektion och rörelse.
De morgnar jag har kort om tid är min rutin:
– morgonpromenad med Chewbacca
– 5-15 minuter yoga
– sätta på mobilen

För de långa morgnarna:
– morgonpromenad med Chewbacca
– “Källförnimmelse” övning (kommer dela en guidning på den snart)
– 60-90 minuter yoga
– sätta på mobilen
– en kopp te

Hur ser din morgonrutin ut just nu?

Lästips:
Skapa ny morgonrutin – 5 fördelar med att gå upp tidigt och varför snooza inte är bra för dig
Morgonyoga eller 8 yogapositioner för en stel kropp

10 september, 2019 | BLI FÖRST ATT KOMMENTERA!
1 2 168

Hantering av personuppgifter

Denna sida använder information som kan kopplas till dig som besökare, för att förbättra och anpassa upplevelsen. Mer information finns i våra användarvilkor. Läs igenom informationen och klicka nedan om du samtycker.