Vevve Jäderlund
Yoga World
MindsetTala Ohm YogaYoga

Var är du, när är nu?

En annan av mina favoritmeditationer, jag kallar den lurigt:
Var är du, när är nu?
När tankarna vandrar iväg tänker jag Jag är Här / Nu är Nu, för att komma tillbaka till närvaron.

Börja med att sätta dig skönt, använd gärna en meditationskudde eller filt eller annat för att få upp höften och komma till en rak rygg.
Andas och fokusera på andetaget
När du kommit in i andetaget
Tänk Jag Är på in-andetaget
Tänk Här på ut-andetaget
och känn efter vad som händer inom dig
jag observerar ibland en känsla av…hmm något bekant/förtroligt/sant inom mig när jag andas ut Här. Som att jag kanske för en millisekund ser det som är jag. Vad får du upp?

Jag upprepar det i några minuter
Återvänder till tystnaden och byter sedan till
Tänk Nu Är på in-andetaget
Tänk Nu på ut-andetaget
observera den pausen som kommer efter Nu på ut-andning, och se om du kan få den pausen att växa
Fortsätt med att upprepa det i några andetag
Återgå till att bara andas
och avsluta med Shavasana

var är jag, när är nu

Lämna en kommentar

Hantering av personuppgifter

Denna sida använder information som kan kopplas till dig som besökare, för att förbättra och anpassa upplevelsen. Mer information finns i våra användarvilkor. Läs igenom informationen och klicka nedan om du samtycker.