Vevve Jäderlund
Yoga World
Tala Ohm YogaTräningYoga

30 dagar mot en bättre hållning

Som jag skrivit om tidigare planerar jag min träning i perioder. Att separera den fysiska delen från den mentala, gjorde verkligen att jag kan släppa förväntningar på vad en klass ska ge mig, och istället vara fullt närvarande.
Vilket alltså egentligen sammanförde dem mer än innan.

Min förra period fokuserade på generell styrka och rörlighet, den gav grymt bra resultat och efter en vecka med loosy goosy längtar jag efter struktur så jag har satt fysisk riktning och jobbar de kommande 30 dagarna mot en bättre hållning. Det innebär alltså core och bakåtfällningar/bröstöppnare med breda penseldrag.
Varje dag minst 15 minuter träning, och utöver det minst 15 minuter meditation.
Jag har samlat mina favvocorepass, egengjorda och sekvenser från Yogobe och Yogaglo. Samt några grymma bröstöppnade sekvenser, Anna Gordh Humlesjö’s Heart Tour är helt magisk och perfekt för dig som är ny till bakåtfällningar eller som jag behöver ta mig an dem med lite försiktighet.

Är du sugen att haka på?
Eller har du något annat fokus för juli, fysiskt eller mentalt?

3 kommentarer

  1. Har också upptäckt att det blir lättare att “få till det” när man delar upp den fysiska och den mentala träningen! Själv fokuserar jag inte min fysiska träning på något speciellt utom att få till en skön känsla av flow, men upptäckte till min förtjusning i midsommarhelgen att jag nu kan gå upp i hel brygga (trots sparrisarmar)!!! Plötsligt händer det 😀 Kram!

Lämna en kommentar

Hantering av personuppgifter

Denna sida använder information som kan kopplas till dig som besökare, för att förbättra och anpassa upplevelsen. Mer information finns i våra användarvilkor. Läs igenom informationen och klicka nedan om du samtycker.