Hantering av personuppgifter

Denna sida använder information som kan kopplas till dig som besökare, för att förbättra och anpassa upplevelsen. Mer information finns på https://yogaworld.se/anvandarvillkor/. Läs igenom informationen och klicka nedan om du samtycker.

Vevve Jäderlund
Yoga World
Everyday YogaTala Ohm YogaYogaYoga med Vevve

Yogafokus vecka 2 – lär dig krigare 2

Förra förlorade vi oss helt i Nedåttittande Hunden.
Den här veckan blir det krigare för hela slanten.
Vi fortsätter arbeta för att låta de yttre instruktionerna ligga lite som ett bakgrundssorl, och fokusera mer på att placera kroppen så det känns bra. Förra veckan arbetade vi utifrån andetaget, fortsätt att lyssna in och låta det leda. Nästa steg är att leka med samspelet mellan styrka och mjukhet, trycka och dra.

Om vi helt struntar i hur du tror att positionen “ska” se ut, testa att:
Sjunk ner djupare i främre knät, och sen att komma högre upp (räta ut benet).
Öka eller minska avståndet mellan fötterna.
Bredda mellan fötterna.
Istället för att hålla bakre fotens lilltåsida parallell med kortkanten, rotera foten så tårna pekar lite snett framåt.

När du hittat den versionen av krigare som känns bra är det dags att blanda in styrka och mjukhet, trycka och dra.
Från mitten av ditt bäcken öppna låren bort från varandra, samtidigt som du jobbar mot känslan att du vill förlänga lårbenen. Behåll den här “tryck-aktivitet och kroppen i sin position”, skifta fokuset till dina fötter. Utan att flytta på något börja “dra” fötterna mot varandra, för att hitta aktivering på insida och baksida lår.
Alltså – tryck ut och dra ihop samtidigt.
Förmodligen blir din krigare en mer stabil och utmanande position nu, så kom håg att andas 😉

Fortsätt flytta, justera, vinkla, röra kroppen men så fort du tappar andetaget – backa tillbaka. Eller testa något annat.
Låt det, andetaget och känslan, vara ledorden för din kirgare, och svaret på om du “gör rätt”

Häng med och ha chans att vinna ett hemmakit

Som om inte en roligare yogapraktik räckte kommer två av er som hängt med under dessa fyra veckor att vinna ett hemmakit från Yogobe. För att uppmuntra dig att fortsätta ditt personliga utforskande.

Hur hakar du på då?

  • Följ @vevvejaderlund på instagram. All interaktion med kommentarer enligt nedan sker där.
  • Utmaningen pågår under fyra veckor i juni med start måndag den 2:a juli. Sista dagen är 29:e juli.
  • Varje måndag publiceras ett blogginlägg på Yogobes blogg där jag målar upp de där grova penseldragen för en grundläggande position, samt ger tips på hur du kan finkalibrera den efter behag. På @vevvejaderlund kommer du sedan under veckan kommer få exempel på hur du kan överföra tekniken på kusinpositioner. Det vill säga liknande positioner, eller positioner med liknande drag. Jag kommer också ge tips på hur du kan experimentera när du väver in det i flöde samt lördagsgodis för dig som är lärare – förslag på assist eller instruktion.
  • Ta del av veckans asana och dela din variation av den på ditt instagram. Använd dessa hashtags: #everydayyogaschool #yogobe #beyoga365 #yogiraj
  • Svara rätt på frågan som jag kommer att posta via Instagram (@vevvejaderlund) i slutet av utmaningen samt skriv en motivering till varför du ska vinna.

Tävlingsregler och hur vinnarna presenteras

  • Tävlingen gäller endast fram till den 29:a juli 2018. Hemmakittet består av två yogablock, ett bälte och yogirajs nya Organic Lite mat 4 mm. Ett hemmakit var delas ut till två som utses av en jury, baserat på att de svarat rätt på frågan samt varit aktiva i sin egenutforskning. Med mest aktiva menar vi de som regelbundet delat med sig av sina reflektioner i en kommentar på @vevvejaderlund, samt i sina kanaler och peppat de andra utforskarna.
  • Vinnarna underrättas personligen samt presenteras på @vevvejaderlund.

Populärt från Yogaworld.se

Lämna en kommentar